Програма конференції Філософія дитинства Януша Корчака

День перший, 7 квітня (п'ятниця)
9.00 - 10.00 Реєстрація учасників та гостей конференції. Екскурсії музеями ліцею. Екскурсоводи: учні Кловського ліцею
Відкриття конференції
Модератор: Інна Співакова
10.00 - 10.30 Музичне вітання: Ф.Шопен «Етюд №12» виконує Марія Синиця,учениця 8 класу музичної школи №28, Київ
Вітальне слово:
Інна Співакова, директор Кловського ліцею № 77
Ева Фігель, директор Польского інституту у Києві, радник-посланник Посольства Республіки Польща в Україні
Батя Гілад, президент Міжнародного товарства Януша Корчака (відеозверення).
Роза Валєєва, президент Російського товариства Януша Корчака (відеозвернення)
10.30- 10.35 Творчий подарунок від учнів 1-х класів
Пленарні доповіді
Модератор: Марія Прокопчук
10.35 - 10.55 «Як я відчуваю Корчака», Світлана Петровська, президент Українського товариства Януша Корчака, Заслужений вчитель України.
10.55 - 11.15 «Філософія дитинства Януша Корчака: як  ми розуміємо її сьогодні», Ольга Сухомлинська, академік  НАПН,  доктор педагогічних наук, професор 
11.15 - 11.35 «Антропологія дитини у Януша Корчака», Міхаель Кірхнер, доктор медичних наук, професор, викладач, дослідник філософії Корчака, Німеччина
11.35 - 11.55 «Педагог – гуманіст про мету та сенс виховання дитини», Інна Ящук,  доктор педагогічних наук, професор  Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії  
11.55 - 12.15 «Все починається з поваги», Ірина Чудовська, доктор соціології, доцент КНУ ім.. Шевченка, директор Міжнародного приватного НВК  ім. Корчака,  м. Коростишів 
12.15 - 12.40 Кава-брейк 
12.40 - 12.45 Творчий подарунок від балетної студії  ліцею
Продовження пленарного засідання

12.45 - 13.05  «Права дитини у педагогічних поглядах Януша Корчака», Валентина Кушнір, доктор пед. наук, професор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
13.05 - 13.25 «Корчак: війна та смерть. Між досвідом та метафізикою», Ольга Медвєдєва-Нату, кандидат філологічних наук, незалежний дослідник, Канада 
13.25 - 13.45 «Педагогіка Януша Корчака в роботі з дітьми-біженцями в Німеччині. Із досвіду роботи Європейської академії імені Януша Корчака», Станіслав Скібінський, директор Європейської академії  імені Януша Корчака, Німеччина 
13.45 - 14.05 «Безпека як фундаментальна потреба дитини в сучасному суспільстві», Валерія Нечерда,  ІПВ НАПН, доктор філософії, кандидат педагогічних  наук 
14.05 - 14.25  «Виховання молоді на засадах  ідей Корчака», Ентоні Шпільман, Швейцарія 
14.25 - 14.35 Творчий подарунок : С. Рахманінов «Єлегія»  виконує Марія Синиця
14.35 - 15.00  Кава-брейк
Продовження пленарного засідання
Модератор: Ніна Начкебія
15.15 - 15.15 «Корчак: творчість як сповідь.», Наум Резниченко і творчий подарунок : «На самоті з Богом»
15.15 - 15.35 «Діалог дитини із світом в кризовій ситуаціїї», Белла Біндер, психолог, голова громадської організації «Родинні світи» для дітей з особливими потребами
15.35 - 15.55 «Роздуми про філософію Корчака та роль вчителя в житті учня», Анфіса Дорошенко, Києво-Могилянська академія, студентка
15.55 - 16.15 «Пошук батька, його шлях та трансформація», Олена Поздєєва, аналітичний психолог, рутер IAAP, президент ПАДАП, член УГР .
Тезовий виклад повідомлень (за відсутності авторів):
Ядвіга Бінчицька, «Корчаківські цінності в середовищі корчаківців», Польща; Роза Валеєва, «Самочувствие защищённости ребёнка в детском сообществе: идеи Януша Корчака в контексте европейской гуманистической педагогики», Казань, Росія; Ольга Варпаховська, «Ребёнок в семье. Сто лет спустя», Москва, Росія; Келвін Равенскрофт «Утеренные чудеса – встреча ребёнка с миром», Англія; Міхаель Кірхнер «Ребенок как иероглифический текст», Німеччина;
16.15 - 16.25 Перерва
16.25 - 18.10
Робота секцій
16.25 - 18.10
Секція 1:

«Вихователь, будь Фабром дитячого світу» (Януш Корчак)
Модератор: К.Приходченко

«Педагогічні імперативи в спадщині Януша Корчака», К.Приходченко, доктор педагогічних наук, професор, Академік Міжнародної Академії наук педагогічної освіти, Донецьк «Особа педагога-вихователя в системі педагогічних поглядів Корчака», Валентина Мисько, «Самбірський медичний коледж» Львівської обласної ради, методист; «Суб’єктивна позиція виховника як шлях подолання психосоціальних ознак довкілля»,Тетяна Тарасова, ІПВ НАПН, кандидат педагогічних наук; «Уміння педагога користуватися категорією прощення», Людмила Меленець, ІППО КУ ім. Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук; «Во что не играют дети. Влияние социокультурніх факторов на течение детской игры», Юлія Ларіна, психолог, член ПАДАП; «Інформаційно-бібліографічний ресурс «Видатні педагоги України та світу»: інформація про Януша Корчака на сайті ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського», Вероніка Кемпе, зав.сектором.
Секція 2:

«Тяжка це справа – народитися і навчитися жити» (Януш Корчак) Модератор: Іван Єрмаков

« Чи любимо ми дітей?», Володимир Калошин, кандидат технічних наук, Заслужений працівник освіти України; «Дитина як творець власного життя», Іван Єрмаков, кандидат історичних наук, методист Печерськоого районного відділу освіти, Київ; «Роль трудового виховання та ранньої професійної орієнтації в становленні особистості дитини-сироти», Світлана Петрова, директор дитячого будинку «Перлинка», м. Одеса; «Захист дитини з особливими освітніми проблемами з боку батьків, вчителів, суспільства», Алевтина Івашкова, директор КЗ «Олешківська (Цюрупинська) спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів», Херсонська область; «Любов і обов’язок у гуманізмі Януша Корчака», Тетяна Гурлєва, кандидат психологічних наук, Інститут психології ім. Костюка; «Особливості вольової регуляції у дитини в кризових ситуаціях», Тетяна Кирпенко, кандидат психологічних наук, Інститут психології ім. Костюка
18.10 - 19.00 Вечеря
19.00 - 19.30 Виступ дитячого театрального колективу, спектакль «Крила». Художній керівник: Наталія Лаукамп
День другий, 8 квітня (субота)
10.00 - 11.15 Пленарні доповіді Модератор: Марія Прокопчук «Януш Корча про гуманістичні риси вихователя», Дмитро Пащенко, доктор педагогічних наук, професор, м. Біла Церква; «Роль психолога в інклюзивній освіті», Кристина Холодницька, корекційний педагог дітей з психофізичними вадами, аналітично зорієнтований психотерапевт, м. Київ; «Дитина в культурі і культура в дитині», Ірина Ніконова, психолог, гімназія № 178, член СППУ, КІСПП, м. Київ; «Память о Корчаке: «Дневник Блюмки» Ивоны Хмелевской», Ольга Кануннікова, філолог, журналіст, м. Москва; «Несподіваний подарунок», Світлана Петровська, Ентоні Шпільман.
11.30 - 12.15
Майстер-класи
Майстер-клас 1:

Міні-тренінг «Організація життя дитини в сім’ї. Як любити дитину. Засоби підвищення батьківської компетенції у вихованні дитини», Ольга Вовк, директор, Олена Мирошниченко, заступник директора з НВР, Ірина Трусій, заступник директора з ВР, загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №1, м. Апостолове.
Майстер-клас 2:

«Система роботи НВК «Міцва - 613» із вивчення творчої спадщини Корчака (з досвіду роботи начального закладу з вивчення предметів єврейського циклу)», Анна Двухбабна, заступник директора з НВР, вчитель зарубіжної та єврейської літератур, НВК «Міцва - 613», м. Біла Церква; «Границы свободы или свобода без границ» _ принципы Корчака в международном лагерне «Еврейский АртЕк», Елла Нілова, директор Дому Корчака, м. Берлін.
Майстер-клас 3:

«Диференційований підхід в навчанні», Катерина Гольцберг, психолог вищої категорії, член ПАДАП.
Майстер-клас 4:

«Межпоколенческая травма и её влияние на процесс психотрапии ребёнка. Доступ к коллективному бессознательному посредством юнгианской песочной психотерапии», Оксана Пірхал, психолог.
12.20 - 13.00
Круглі-столи
Круглий-стіл 1:

«Я існую не для того, щоб мене любили і мною захоплювались, а для того, щоб я сам діяв і любив» (Януш Корчак) Модератор:Оксана Животкова
«Дослідження творчої спадщини Януша Корчака в сучасній педагогіці», Оксана Животкова, викладач Харківського національного педагогічного університету ім.. Сковороди; «Вчити мистецтву життя», Анатолій Косовський, директор; «Життєві смисли змісту освіти в сучасній школі», Тетяна Некраш, заступник директор з НР, учитель математики та Ольга Глобець, заступник директор з ВР, загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів, смт. Володарка, Київська область.
Круглий-стіл 2:

«Реформувати світ означає реформувати виховання» (Януш Корчак)
Модератор: Світлана Алексеєнко,
«Цілісно-смислові орієнтири, підходи та принципи функціонування гімназії-інтернату у світлі викликів нової української школи», Світлана Алексеєнко, директор гімназії-інтернату № 13; «Розвиток життєвої компетентності особистості в умовах гуманістичного виховного простору», Вікторія Дзюба, заступник директора з ВР; «Інклюзивний підхід як основа освіти для всіх дітей», Галина Сватко, заступник директора з НВР; «Акмеологія педагогічної майстерності, творчості, професіоналізму сучасного вчителя», Катерина Кондрицька, заступник директора з НВР. Гімназія- інтернат №13, м. Київ.
Круглий-стіл 3:
«Я хочу врятувати не себе, а свою думку»
(Януш Корчак)
Модератор: Наталія Казакова
«Гуманістичний потенціал педагогічної концепції Януша Корчака», Наталія Казакова, завідувач виробничої практики Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки; «Соціалізація дітей в концепції педагогічної спадщини Януша Корчака», Світлана Тафінцева, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри психології Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії; «Соціалізація молоді у педагогічній спадщині Януша Корчака», Наталія Сівак, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії; «Використання гуманістичного потенціалу Януша Корчака у створенні естетотерапевтичного середовища», Тетяна Цегельник, викладач кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
13.00- 13.30 Кава брейк
13.30 - 13.40 Збір на подвір’ї ліцею для екскурсії містом
14.00 - 17.00
Екскурсія по місту та корчакіським місцям. «Колекція творів Януша Корчака та літератури про нього у фонді Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім.. В.О.Сухомлинського», Тетяна Лога, зав сектором.. Обід. Повернення до ліцею. Екскурсії музеями Кловського ліцею №77, перегляд документальних фільмів про Януша Корчака. Обід. Повернення до ліцею
17.00- 18.00 Закриття конференції. Підсумкове засідання.

Українське товариство
Януша Корчака

 

Громадська організація
«Дух і Літера»

 

КЛОВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 77

 

01024,Україна, м. Київ,

вул. Шовковична, 25

e-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

тел. (044) 253-73-45,

факс. (044) 253-13-28,

 

 

logot1

The Janush Korczak
association in Ukraine

 

Public organization
«Spirit and Letter»

 

KLOVSKY  LYCEUM  #  77

 

25, Shovkovichna  Str.,

Kyiv, Ukraine, 01024

e-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

tel. (044) 253-73-45,

fax. (044) 253-13-28

 

Українське товариство Януша Корчака

Міністерство освіти і науки України

Польський інститут в Києві

Національна Академія Педагогічних наук України

Державна науково-педагогічна бібліотека імені Василя Сухомлинського

Управління освіти та інноваційного розвитку

Печерської районної в місті Києві державної адміністрації

Кловський ліцей № 77

 

Всеукраїнська науково-практична конференція з педагогіки та дитячої психології

Філософія дитинства Януша Корчака.

Фундаментальні потреби дитини в сучасному суспільстві

7-8 квітня 2017 року

Організатор:

Українське товариство Януша Корчака

Партнери:

Посольство Республіки Польща в Україні, Польський Інститут у Києві

Національна Академія Педагогічних  наук України

Державна науково-педагогічна бібліотека імені В.О.Сухомлинського

Видавництво «Дух і Літера»

Кловський ліцей 77 м. Київ 

 

Батько сиріт, Король дітей, Святий усіх церков — так називають у світі Януша Корчака,польського педагога, лікаря і письменника. Януш Корчак упродовж багатьох років очолював у Варшаві єврейський Дім сиріт і польський інтернат Наш Дім. Він створив глибоко продуману систему виховання, що синтезувала гуманістичну традицію європейської та польської педагогіки, багатий особистий досвід і пам’ять про власне дитинства. Цю систему можливо застосувати і в школі, і в родині, і в дитячому будинку. «Немає дітей — є люди», «Дитина має право на повагу» — ключові думки Корчака. Його метод — це метод постійного діалогу: «я — ти». В цих взаємовідносинах і формується незалежна активна особистість. Захист дитини, довіра до дитини, любов до дитини — постійний клопіт Корчака, педагога-практика, автора педагогічних трактатів і художніх творів. Головна педагогічна праця Януша Корчака написана в Києві, почасти на матеріалі київських притулків. Ця книжка — «Як любити дітей». Вона підсумовує багатолітню педагогічну діяльність Корчака й пропонує програму на майбутнє. Корчакову казку «Король Матіуш Перший» читають дорослі й діти в усіх країнах світу. Питання свободи й обов’язку, вибору й відповідальності, виховання й самопізнання є основою етики Корчака. Корчака потребують скрізь — і в щасливих, і в кризових спільнотах, в мононаціональному й багатонаціональному середовищі. Його педагогіка універсальна й невичерпна. Януш Корчак загинув зі своїми дітьми, вихованцями єврейського Дому сиріт, у газовій камері фашистського табору Треблінка 5 серпня 1942 року. Він знехтував можливістю врятувати власне життя, до кінця виконав свій людський і педагогічний обов’язок, до кінця залишився з дітьми, боронячи дитячі душі від страху смерті. Інакше й не міг. Останній вибір Корчака — логічне завершення його подвижницького життя. «Найлегше — померти за ідею... набагато важче жити в ім’я ідеї, день у день, рік у рік».

Світлана Петровська,
президент Українського товариства Януша Корчака,
Заслужений вчитель України.