Програма конференції Філософія дитинства Януша Корчака
День перший, 7 квітня (п'ятниця) | |||
---|---|---|---|
9.00 - 10.00 | Реєстрація учасників та гостей конференції. Екскурсії музеями ліцею. Екскурсоводи: учні Кловського ліцею | ||
Відкриття конференції Модератор: Інна Співакова |
|||
10.00 - 10.30 | Музичне вітання: Ф.Шопен «Етюд №12» виконує Марія Синиця,учениця 8 класу музичної школи №28, Київ Вітальне слово: Інна Співакова, директор Кловського ліцею № 77 Ева Фігель, директор Польского інституту у Києві, радник-посланник Посольства Республіки Польща в Україні Батя Гілад, президент Міжнародного товарства Януша Корчака (відеозверення). Роза Валєєва, президент Російського товариства Януша Корчака (відеозвернення) |
||
10.30- 10.35 | Творчий подарунок від учнів 1-х класів | ||
Пленарні доповіді Модератор: Марія Прокопчук |
|||
10.35 - 10.55 | «Як я відчуваю Корчака», Світлана Петровська, президент Українського товариства Януша Корчака, Заслужений вчитель України. | ||
10.55 - 11.15 | «Філософія дитинства Януша Корчака: як ми розуміємо її сьогодні», Ольга Сухомлинська, академік НАПН, доктор педагогічних наук, професор | ||
11.15 - 11.35 | «Антропологія дитини у Януша Корчака», Міхаель Кірхнер, доктор медичних наук, професор, викладач, дослідник філософії Корчака, Німеччина | ||
11.35 - 11.55 | «Педагог – гуманіст про мету та сенс виховання дитини», Інна Ящук, доктор педагогічних наук, професор Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії | ||
11.55 - 12.15 | «Все починається з поваги», Ірина Чудовська, доктор соціології, доцент КНУ ім.. Шевченка, директор Міжнародного приватного НВК ім. Корчака, м. Коростишів | ||
12.15 - 12.40 | Кава-брейк | ||
12.40 - 12.45 | Творчий подарунок від балетної студії ліцею | ||
Продовження пленарного засідання |
|||
12.45 - 13.05 | «Права дитини у педагогічних поглядах Януша Корчака», Валентина Кушнір, доктор пед. наук, професор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини | ||
13.05 - 13.25 | «Корчак: війна та смерть. Між досвідом та метафізикою», Ольга Медвєдєва-Нату, кандидат філологічних наук, незалежний дослідник, Канада | ||
13.25 - 13.45 | «Педагогіка Януша Корчака в роботі з дітьми-біженцями в Німеччині. Із досвіду роботи Європейської академії імені Януша Корчака», Станіслав Скібінський, директор Європейської академії імені Януша Корчака, Німеччина | ||
13.45 - 14.05 | «Безпека як фундаментальна потреба дитини в сучасному суспільстві», Валерія Нечерда, ІПВ НАПН, доктор філософії, кандидат педагогічних наук | ||
14.05 - 14.25 | «Виховання молоді на засадах ідей Корчака», Ентоні Шпільман, Швейцарія | ||
14.25 - 14.35 | Творчий подарунок : С. Рахманінов «Єлегія» виконує Марія Синиця | ||
14.35 - 15.00 | Кава-брейк | ||
Продовження пленарного засідання Модератор: Ніна Начкебія |
|||
15.15 - 15.15 | «Корчак: творчість як сповідь.», Наум Резниченко і творчий подарунок : «На самоті з Богом» | ||
15.15 - 15.35 | «Діалог дитини із світом в кризовій ситуаціїї», Белла Біндер, психолог, голова громадської організації «Родинні світи» для дітей з особливими потребами | ||
15.35 - 15.55 | «Роздуми про філософію Корчака та роль вчителя в житті учня», Анфіса Дорошенко, Києво-Могилянська академія, студентка | ||
15.55 - 16.15 | «Пошук батька, його шлях та трансформація», Олена Поздєєва, аналітичний психолог, рутер IAAP, президент ПАДАП, член УГР . | ||
Тезовий виклад повідомлень (за відсутності авторів): | |||
Ядвіга Бінчицька, «Корчаківські цінності в середовищі корчаківців», Польща; Роза Валеєва, «Самочувствие защищённости ребёнка в детском сообществе: идеи Януша Корчака в контексте европейской гуманистической педагогики», Казань, Росія; Ольга Варпаховська, «Ребёнок в семье. Сто лет спустя», Москва, Росія; Келвін Равенскрофт «Утеренные чудеса – встреча ребёнка с миром», Англія; Міхаель Кірхнер «Ребенок как иероглифический текст», Німеччина; | |||
16.15 - 16.25 | Перерва | ||
16.25 - 18.10 | |||
16.25 - 18.10 |
|
||
18.10 - 19.00 | Вечеря | ||
19.00 - 19.30 | Виступ дитячого театрального колективу, спектакль «Крила». Художній керівник: Наталія Лаукамп |
День другий, 8 квітня (субота) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
10.00 - 11.15 | Пленарні доповіді Модератор: Марія Прокопчук «Януш Корча про гуманістичні риси вихователя», Дмитро Пащенко, доктор педагогічних наук, професор, м. Біла Церква; «Роль психолога в інклюзивній освіті», Кристина Холодницька, корекційний педагог дітей з психофізичними вадами, аналітично зорієнтований психотерапевт, м. Київ; «Дитина в культурі і культура в дитині», Ірина Ніконова, психолог, гімназія № 178, член СППУ, КІСПП, м. Київ; «Память о Корчаке: «Дневник Блюмки» Ивоны Хмелевской», Ольга Кануннікова, філолог, журналіст, м. Москва; «Несподіваний подарунок», Світлана Петровська, Ентоні Шпільман. | ||||||
11.30 - 12.15 |
|
||||||
12.20 - 13.00 |
|
||||||
13.00- 13.30 | Кава брейк | ||||||
13.30 - 13.40 | Збір на подвір’ї ліцею для екскурсії містом | ||||||
14.00 - 17.00 |
|
||||||
17.00- 18.00 | Закриття конференції. Підсумкове засідання. |
Українське товариство Януша Корчака
Міністерство освіти і науки України
Польський інститут в Києві
Національна Академія Педагогічних наук України
Державна науково-педагогічна бібліотека імені Василя Сухомлинського
Управління освіти та інноваційного розвитку
Печерської районної в місті Києві державної адміністрації
Кловський ліцей № 77
Всеукраїнська науково-практична конференція з педагогіки та дитячої психології
Філософія дитинства Януша Корчака.
Фундаментальні потреби дитини в сучасному суспільстві
7-8 квітня 2017 року
Організатор:
Українське товариство Януша Корчака
Партнери:
Посольство Республіки Польща в Україні, Польський Інститут у Києві
Національна Академія Педагогічних наук України
Державна науково-педагогічна бібліотека імені В.О.Сухомлинського
Видавництво «Дух і Літера»
Кловський ліцей 77 м. Київ
Батько сиріт, Король дітей, Святий усіх церков — так називають у світі Януша Корчака,польського педагога, лікаря і письменника. Януш Корчак упродовж багатьох років очолював у Варшаві єврейський Дім сиріт і польський інтернат Наш Дім. Він створив глибоко продуману систему виховання, що синтезувала гуманістичну традицію європейської та польської педагогіки, багатий особистий досвід і пам’ять про власне дитинства. Цю систему можливо застосувати і в школі, і в родині, і в дитячому будинку. «Немає дітей — є люди», «Дитина має право на повагу» — ключові думки Корчака. Його метод — це метод постійного діалогу: «я — ти». В цих взаємовідносинах і формується незалежна активна особистість. Захист дитини, довіра до дитини, любов до дитини — постійний клопіт Корчака, педагога-практика, автора педагогічних трактатів і художніх творів. Головна педагогічна праця Януша Корчака написана в Києві, почасти на матеріалі київських притулків. Ця книжка — «Як любити дітей». Вона підсумовує багатолітню педагогічну діяльність Корчака й пропонує програму на майбутнє. Корчакову казку «Король Матіуш Перший» читають дорослі й діти в усіх країнах світу. Питання свободи й обов’язку, вибору й відповідальності, виховання й самопізнання є основою етики Корчака. Корчака потребують скрізь — і в щасливих, і в кризових спільнотах, в мононаціональному й багатонаціональному середовищі. Його педагогіка універсальна й невичерпна. Януш Корчак загинув зі своїми дітьми, вихованцями єврейського Дому сиріт, у газовій камері фашистського табору Треблінка 5 серпня 1942 року. Він знехтував можливістю врятувати власне життя, до кінця виконав свій людський і педагогічний обов’язок, до кінця залишився з дітьми, боронячи дитячі душі від страху смерті. Інакше й не міг. Останній вибір Корчака — логічне завершення його подвижницького життя. «Найлегше — померти за ідею... набагато важче жити в ім’я ідеї, день у день, рік у рік».
Світлана Петровська,
президент Українського товариства Януша Корчака,
Заслужений вчитель України.