Загадковий острів Херд


88

Учні Кловського ліцею приєдналися до 111 пізнавально-наукового проекту в рамках міжнародної експедиції VK0EK 2016 на австралійський острів Heard .
 Це унікальний острів з майже нульовим антропогенним впливом, та діючим вулканом,який знаходиться в 1000 км від Антарктиди та є одним з найвіддаленіших та найізольованіших місць на Землі. Належить він Австралії. Проживають на ньому лише пінгвіни та морські котики. Острів абсолютно непридатний до життя людини через сильні вітри.
Але острів дуже цікавий науковцям, що вивчають тут геологію, океанологію, біологію, вулканологію та збирають багато унікальних даних для різних наук.
 Дані і проби (ґрунту,води і т.д.) зібрані у ході експедиції передаються в лабораторії Австралії та США. Це цінні матеріали, які вивчають вчені всього світу.


Організувати експедицію на такий острів - справа міжнародного масштабу та неймовірної складності. Навіть щоб доплисти до Херду, доведеться «пробовтатись» в морі більше 10 днів. Висадка на острів і проживання в холодних наметах – це суцільний екстрим. Тут нема де помитися чи комфортно поспати, харчуються науковці досить скудно. Тому що все вільне місце на судні, що доставляє вчених віддається під необхідну в експедиції апаратуру та прибори.

team Експедиція коштує величезних витрат, гроші на неї збирає цілий світ. Тому такі експедиції організовуються вкрай рідко, раз на 20 років. Завдяки цьому з островом вдалося налагодити неімовірно цінний зв'язок на середніх хвилях. 
Потрапити в команду науковців дуже престижно і майже нереально.

Але це вдалося батькові наших учнів - Вадиму Івлєву, радіолюбителю – винахіднику. Він був першим і єдиним українцем, чия нога ступила на острів Херд за всю історію існування людства! Тато Вадим провів на острові три тижні, за цей час він випробував конструкцію антени, яку сам розробив та зібрав. Завдяки цьому з островом вдалося налагодити радіозв'язок.


Але як учням дістатись на безлюдний острів? Завдяки Вадиму Івлєву клов'яни мали унікальну нагоду побувати на острові. Через організований скайп-зв'язок учні Кловського ліцею мали можливість поспілкуватися з членами експедиції , що перебували на острові. Клов'яни мали змогу отримати цікаву інформацію, пов'язану з льодовиками та їхнім таненням,глобальним потеплінням та забрудненням світового океану, різким зменшенням популяції криля та пов'язані з цим зміни в харчовому ланцюзі, познайомитися з особливостями флори і фауни острова Херд. Діти часто ставили цілком дорослі запитання науковцям, а також вдосконалювали англійську мову. Адже вся команда вчених була зібрана з різних країн, від Америки до Австралії і робочою мовою експедиції була англійська. Тепер учні Кловського можуть з гордістю сказати, що стали першими з учнів у світі, хто завдяки скайпу та зв'язку побув на загадковому і суворому о. Херд

Наталія Красненкова

Відгуки про експедицію


  • 22А що зробили б ви, шановні читачі, якби потрапили на безлюдний острів? Злякались? Почали налагоджувати зв'язок? Будувати укриття? Після скайп-зв'язку із міжнародною дослідницькою експедицією учнів 4 -Б не лякають життєві випробування і вони знають, як знайти вихід з будь-якої ситуації. Якби вони потрапили на безлюдний острів вони би зробили укриття , дерев'яний будиночок чи намет з ліан, здобували їжу та воду, розпалювали багаття, сигналили про допомогу, полювали, будували човен, щоб повернутися додому. Вони би відчували страх і бажання вижити буд- якою ціною. Деякі би сумували без людей та будували би великі міста, або привчали диких тварин. Після готовності дітей до таких рішучих дій та спостерігаючи за тим, як було налагоджено зв'язок з островом, ми запропонували подумати взагалі, чи потрібен зв'язок із світом, чи можливо людству розвиватися якось без нього? Діти вважають, що важливо спілкуватися із світом, бо розуміння інших допомагає вижити, знайти інші планети із розумними мешканцями, ділитися винаходами, зупинити війни та жити дружно, ділитися інформацією. А ще діти розуміють зв'язок із світом, як можливість жити у гармонії з природою, берегти іі як родину. Для них зв'язок, це можливість позбутися самотності, знайти друзів та отримати допомогу, жити повноцінним життям. Найголовніше це те, що зв'язок допоможе зберегти Всесвіт. Далі ми спитали, як діти вважають, як можна використати в сучасному житті наукові відкриття, зроблені на острові Херд. Вони пропонують зробити світ чистішим від газів і забруднень, більш зеленим. Про відкриття можна розповідати в школах, бо це цікаво. Робити спільні проекти та знімати наукові фільми, робити наукові досліди, оновлювати данні в книжках про природознавство, тваринний світ. Якщо буде знайдено рідких тварин-їх можна розмножувати, можливо так і риби залітають, хто знає? Можна змінити технологію виробництва одягу та фільтрування води. І взагалі, дітям було б корисно навчитися виживати на безлюдних островах. Хіба ж посперечаєшся? Ми, дорослі, те ж згодні!

    Юлія Ларіна

  • Мене дуже вразила віртуальна експедиція на безлюдний острів Heards,і особливо те, що трансляцію прямо з острова проводив наш співвітчизник. Навіть на відстані через розповіді мандрівника можна було відчути атмосферу острова.

    Михайло Покрас (10-Б)

  • Острів Херд розташований в 1600 кілометрах від Антарктиди. Коли мені сказали, що у нас буде відеоконференція, я відразу почала придумувати запитання - про флору, фауну цього острова, про умови проживання людей в умовах холодної Антарктиди. Мені було цікаво все! В день проведення відеоконференціі я була дуже схвильована, мені кортіло поставити всі мої запитання. Дуже цікаво побачити всіх експедиторів, поспілкуватися з науковцями з різних країн, (англійською!), побачити на власні очі, як вони виживають в умовах крижаної Антарктиди.

    Анастасія Юрченко (11-А)

  • В прошлом году международная команда, в которую вошел украинский путешественник и радиолюбитель из Киева 50-летний Вадим Ивлев, отправилась на остров Херд, что недалеко от берегов Антарктиды. В последний раз австралийские власти, которым принадлежит остров, разрешили провести научную экспедицию на острове Херд в 1997 году. Экспедиция соорудила телемост с Кловским Лицеем. Я сам участвовал в конференции, на которой мы общались с исследователями. Меня заинтересовали их рассказы обб эндемической флоре и фауне острова, которая не ощутила на себе никакого влияния со стороны остального мира со времён появления острова. Особенно я удивился тому, что на острове обитает всего два вида пингвинов. Я даже некоторое время хотел, чтобы меня взяли на остров. Экспедиция взяла с собой сине-жёлтый украинский флаг - подарок нашего Лицея, и установила его на острове Херд. Нам привезли его обратно с автографами участников экспелиции. Я очень рад, что наш Лицей проводит подобного рода меропиятия. Очень интересное чувство - знать, что где-то за Южным Полярным Кругом есть люди, с которыми ты сейчас можешь поговорить. Круто!

    Илья Семененко (11-А)

  • Дослідження, які проводяться в рамках експедиції, становлять великий інтерес для біологічної науки. Особливий інтерес для поглибленого вивчення становить вплив діючого вулкану на різні острівні форми життя, сильний вплив океану на кліматичні умови, в яких проживають різноманітні живі організми, появу нових та ендемічних видів. Тому поповнення даних з цих проблем дозволить зробити відповідні висновки і запланувати подальші наукові роботи.

    Л.В. Чванько